Blar i Brage NMBU på forfatter "Munthe, Morten"
-
Hva kjennetegner matematikklæreres holdninger rundt undervisning av programmering i teoretisk matematikk?
Zukanovic, Hana (Master thesis, 2021)Programmering implementeres i skrivende stund inn i teoretisk matematikk på videregående skoler og lærerne skal trene elever i både algoritmisk tenkning og problemløsning blant annet gjennom programmering. Det har florert ... -
Kreativt resonnement i matematikk ved løsning av programmeringsoppgaver i videregående skole
Tveiten, Ina Ek (Master thesis, 2020)Vi er nå inne i den 4. industrielle revolusjon og det er etterspurt forskning på programmering i matematikk i skolen fra forskningsmiljøet i matematikkdidaktikk. Det er også et fokus i litteratur på at det er viktig å ... -
«Moderne geofag er for meg ikke mulig å tenke seg til uten programmering» : en studie om geofaglæreres holdninger og forventinger til programmering i lys av fagfornyelsen
Krohn, Elise Kristin (Master thesis, 2022)Programmering ble implementert fra høsten 2021 i geofaga på videregående skole, med et mål om å ruste elevene for framtiden. Dette skulle skje ved å gjøre kompetansene i fag mer fagspesifikke. I geofag ble programmering ... -
Press ‘run’ to improve mathematical expertice (PRIME)
Munthe, Morten (PhD Thesis;2022:55, Doctoral thesis, 2022)Press Run to Increase Mathematical Expertise (PRIME) investigates the implementation of programming in the mathematics classroom in upper secondary schools in Norway through the lens of designing mathematical programming ...